تمام آنچه مورد نیاز شماست…

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

تصویب اصلاح قانون و لغو مصوبه قبلی کنکور

طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور

پس از کش و قوس های فراوان در رابطه با مصوبه چالش برانگیز شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرانجام کمیسیون آموزش مجلس با تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو، گام بلندی در لغو مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشت.

به گزارش زیر 100 سنجش، احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به تصویب طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال آینده طبق مصوبه مجلس برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با جزییات این طرح گفت: نکته مهم در این طرح، تعیین سهم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

همچنین علاوه بر تعیین میزان تاثیر سوابق تحصیلی، بازگشت و سهم دروس عمومی در آزمون سراسری نیز از وظایف و اختیارات این شوراست.

نادری با اشاره ضمنی به لغو مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم طبق ضوابط آیین نامه داخلی مجلس، این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس تصویب کنیم تا این مصوبه به کنکور 1403 برسد. با تصویب این طرح آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است، لغو خواهد شد.

ما از ابتدا نیز معتقد بودیم که شورا حق ورود به این تغییر قانون مجلس را نداشت.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو از چه کسانی تشکیل شده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در رابطه با اعضا تشکیل دهنده شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصریح کرد:

شورای سنجش و پذیرش یک شورای کارشناسی کامل به ریاست وزیر علوم است؛ دبیر این شورا رییس سازمان سنجش بوده و اعضای آن را دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم تشکیل می دهند.

همچنین عضو ناظری از مجلس به انتخاب صحن علنی – که بنده هستم – و رییس دانشگاه آزاد به عنوان دیگر اعضای ناظر حضور دارند.

بنابراین شورا صلاحیت لازم برای بررسی میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و چگونگی تاثیر میزان دروس عمومی را دارد و در رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: صفحه اخبار زیر 100 سنجش

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن