تمام آنچه مورد نیاز شماست…

جمعه 7 اردیبهشت 1403

معرفی آزمون های حقوقی

دلیل معرفی آزمون های حقوقی و اهمیت آشنایی و شناخت آنها در این است که، فارغ التحصیلان رشته حقوق، برای ورود به بازار حرفه ای مرتبط با رشته خود ملزم به شرکت در آزمون های استخدامی حرفه ای و کسب نتیجه قبولی در این آزمون ها هستند.

بازار کار تخصصی حقوق در ایران بسیار گسترده است و از جمله حوزه های شغلی پر درآمد محسوب می شود. اما برای ورود به این بازار باید از فیلترهای خاصی عبور نمایید.

آزمون های جذب، از سوی متولیان برگزاری آزمون های کشوری به صورت سراسری برگزار می شود. آزمون ها تحت نظارت کانون های ذی‌ربط و توسط مجریانی مانند سازمان سنجش آموزش کشور یا مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و … به صورت کشوری و تستی برگزار می شود و در قدم اول، شما باید در آن ها پذیرفته شوید. بعد از آن، هریک از این آزمون ها شرایط گزینش خاص خود را دارند که در این بخش به تشریح جزییات هریک از آن ها می پردازیم.

لازم به توضیح است که در حال حاضر اکثر آزمون های حقوقی طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار می شود.

شرایط، ضوابط، منابع و مراحل پس از برگزاری آزمون های حقوقی

در ادامه این مقاله ضمن معرفی آزمون های حقوقی، به بررسی شرایط، ضوابط، منابع و مراحل پس از برگزاری هریک از این آزمون های حقوقی پرطرفدار می پردازیم.

لازم به توضیح است، تمامی توضیحات مرتبط با هر آزمون، طبق آخرین تغییرات اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح و مجریان برگزاری آزمون ها ارائه شده است و در صورت بروز هرگونه تغییرات این اطلاعات بروزرسانی می شوند.

موسسه آموزش عالی
سپهر سخن