تمام آنچه مورد نیاز شماست…

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 اعلام شد

نتایج اولیه کنکور ارشد 1402

بنا بر اعلام رییس سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 اعلام شد.

به گزارش واحد اخبار سپهرسخن، به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان آزمون ارشد 1402 بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

دکتر عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور، ضمن اعلام این خبر، در رابطه با جزییات انتخاب رشته نیز توضیحاتی ارائه نمود.

دکتر پورعباس در رابطه با انتخاب رشته آزمون ارشد 1402 گفت: پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از روز چهارشنبه مورخ ۱۰ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز پنج شنبه مورخ ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما، اقدام به انتخاب رشته کنند.

رییس سازمان سنجش در ادامه افزود: آن دسته از متقاضیان که علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی هستند نیز، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از ۱۱ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

 

تعداد شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 1402

پورعباس در رابطه با تعداد شرکت کنندگان در این آزمون گفت: آزمون کارشناسی ارشد 1402 در اسفندماه 1401 برگزار شد و تعداد 471 هزار و 525 نفر در این آزمون شرکت کردند.

از این تعداد 255 هزار داوطلب زن و 216 هزار 528 داوطلب مرد بوده اند.

رییس سازمان سنجش در پایان تاکید کرد: داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته «اطلاعیه انتشار کارنامه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و زمان تکمیل فرم انتخاب رشته» که همزمان با اعلام نتیجه اولیه در سایت سازمان منتشر می‌شود به دقت مطالعه نمایند.

 

 

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن