تمام آنچه مورد نیاز شماست…

پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 برگزار شد | گزارش برگزاری آزمون

نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 برگزار شد

نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 عصر روز جمعه 18 اسفند ماه برگزار شد.

این آزمون که تحت عنوان آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضاییه بوده است، روز جمعه ساعت 15 در 31 استان و 50 شهر کشور اجرا شد. بر اساس اخبار منشر شده، در این آزمون 113 هزار و 827 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 60 هزار و 332 داوطلب مرد و 53 هزار و 495 داوطلب زن می باشند.

نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 سومین آزمون این مرکز است که بر اساس طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اقدام به پذیرش کارآموز می نماید.

زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلا – نوبت دوم 1402

طبق روال معمول سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون های سراسری که این سازمان مجری برگزاری آن هاست، معمولا 45 تا 60 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام نتیجه می شوند. بر همین اساس یکی از مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه پیشتر به خبرنگار گفته بود نتایج آزمون وکالت نوبت اسفندماه 2 ماهکاری پس از برگزاری آزمون، یعنی اردیبهش ماه 1403 منتشر خواهد شد.

ملاک قبولی در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه – نوبت دوم 1402

همانطور که گفته شد، آزمون فوق العاده 18 اسفند مرکز وکلا سومین آزمون مرکز وکلاست که مطابق با قانون تسهیل برگزار شد.

بنابراین شرط قبولی در این آزمون بر اساس این قانون، کسب حد نصاب تراز قبولی از سوی داوطلبان است. بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ظرفیت از شرایط پذیرش این آزمون حذف شده است و ملاک قبولی احراز شرایط حد نصاب نمره و تراز قبولی می باشد.

این حد نصاب برای داوطلبان با سهمیه آزاد کسب حداقل 70% تراز میانگین 1% برتر شرکت کننده در آزمون می باشد و برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری این حد نصاب برابر 60% تراز میانگین 1% برتر تعیین شده است.

در واقع بعد از برگزاری آزمون تراز کسب شده از سوی 1% برتر آزمون محاسبه و میانگین این تراز تعیین می شود. برای مثال در نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا که نزدیک به 114 هزار نفر شرکت کرده اند، تراز کسب شده از سوی 1140 نفر اول محاسبه می شود و میانگین امتیاز آنها تعیین می گردد. در این شرایط کلیه داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 70 درصد (با سهمیه آزاد) این تراز میانگین شوند قبول اعلام می شوند.

در نهایت بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی، افراد پذیرفته شده در این مرحله، جهت تشکیل پرونده و گذراندن مراحل مصاحبه و گزینش دعوت خواهند شد.

نتایج نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.


«جهت مشاده و دریافت سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا – اسفندماه 1402 اینجا کلیک کنید.»

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
4 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایران
ایران
6 فروردین 1403 23:37
امتیاز شما :
     

سلام سال نو مبارک
با توجه به شایعه لو رفتن سوالات
نظرتون درباره حداقل تراز و درصد قبولی اسفند 1402 چند هست؟
با تشکر

مریم
مریم
20 اردیبهشت 1403 09:18
امتیاز شما :
     

سلام نتایج مرکز وکلا کی دیگه قراره اعلام بشه؟

موسسه آموزش عالی
سپهر سخن