تمام آنچه مورد نیاز شماست…

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

برنامه ریزی برای آزمون وکالت اسفند | راهکارهای موفقیت در آزمون مرکز وکلا در اسفند

برنامه ریزی برای آزمون وکالت مرکز وکلا اسفند 1402

با اعلام ناگهانی رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره خانواده مبنی بر برگزاری نوبت مازاد آزمون وکالت قوه قضاییه در اسفندماه 1402، موجی از نگران در میان داوطلبان آزمون وکالت شکل گرفت. دلواپسی و سوال اصلی داوطلبان، نحوه برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه -اسفند 1402- بوده است.

از زمان اعلام این خبر تا تاریخ برگزاری آزمون، تقریبا 80 روز فرصت دارید. برای این مدت زمان چه مباحثی را باید بخوانید و روش مطالعه و نحوه برنامه ریزی مطالعاتی باید چونه باشد تا احتمال کسب نتیجه قبولی در آزمون وکالت اسفند ماه بیشتر باشد. دراین نوشته به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون وکالت مرکز وکلا اسفند 1402

عبدلیان پور در توضیح شرایط برگزاری آزمون وکالت اسفندماه تاکید کرد که هدف از برگزاری این آزمون تکمیل ظرفیت خالی مرکز است. با توجه به همزمانی اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلا و مرکز وکلا، آن دسته از داوطلبانی که در هر دو آزمون پذیرفته شده اند، اکثرا برای کارآموزی در کانون وکلا ثبت نام کرده اند و در نتیجه‌ی لین انتخاب، بخش زیادی از ظرفیت مرکز وکلا خالی مانده است.

با توجه به این توضیحات و فرصت زمانی که متقاضیان آزمون اسفندماه دارند، به نظر می رسد که بهترین برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون وکالت قوه قضاییه اسفندماه 1402، جمع بندی اطلاعات پیشین است.

در واقع می توان این‌گونه توضیح داد که آزمون اسفندماه برای افرادی مناسب است که برای آزمون نوبت قبل که در شهریورماه برگزار شده است، مطالعه داشته اند اما به هر دلیلی موفق به قبولی نشده اند.

این دسته از داوطلبان به دلیل اینکه مباحث آزمون را به‌طور کامل مطالعه کرده اند، در این فرصت دو ماهه زمان مناسبی برای مرور و جمع بندی دروس آزمون وکالت قوه قضاییه دارند.

برای سایر داوطلبان که پیش از این مطالعه جامعی برای دروس آزمون نداشته اند و قصد داشتند خود را برای آزمون وکالت 1403 آماده کنند، در این مدت زمان کوتاه امکان مطالعه دقیق و کامل تمام موضوعات را ندارند. به این داوطلبان توصیه می کنیم اگر قصد ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت اسفندماه را دارند، موضوعات درسی را به صورت انتخابی مطالعه کنند.

در مطالعه انتخابی، شما از هر درس تعدادی از مباحث را انتخاب می کنید و تمرکز و برنامه ریزی مطالعاتی برای موفقیت در آزمون وکالت اسفند را بر مبنای این مباحث انتخاب شده تنظیم می کنید.

تمام برنامه ریزی و تلاش شما باید برای تسلط قطعی بر همین مباحث متمرکز باشد تا به هر شکلی از طرح سوال از این مباحث توانایی پاسخ‌گویی صحیح داشته باشید.

اصول جمع بندی برای آزمون وکالت مرکز وکلا

جمع بندی یعنی دسته‌بندی و نظم بخشیدن به اطلاعات جمع آوری شده. شما در یک بازه زمانی مناسب کل مباحث درسی مورد نظر خود را خوانده اید و به یک تسلط قابل قبولی در آن دست یافته اید. در دوره جمع بندی باید این دانسته ها را در ذهن خود طبقه بندی کنید، به طوری که با دیدن هر سوال و تستی بتوانید به راحتی جواب آن را در ذهن خود بیابید.

بهترین راه برای جمع بندی در برنامه ریزی برای آزمون وکالت مرکز وکلا، و به طور خاص برای آزمون اسفند ماه 1402، مرور خلاصه نویسی ها و نکات مهمی است که در دوره مطالعه دروس تهیه کرده اید.

اگر جز داوطلبانی هستید که برای آزمون شهریورماه درس خوانده اید، انتظار می رود که این خلاصه نویسی ها و مجموعه نکات را آماده کرده باشید و دراین فرصت دو ماه از آن ها به بهترین شکل استفاده نمایید.

اما اگر تازه شروع به مطالعه کرده اید و یا به هر دلیلی نکات و خلاصه برداری مباحث را در اختیار ندارید، بهترین کار برای برنامه ریزی آزمون وکالت مرکز وکلا اسفند 1402 انتخاب مباحث است. برای این منظور مهم ترین مباحث هر یک از مواد امتحانی را که احتمال طرح تست از آن ها بیشتر است، پیدا کنید و سعی کنید بر این مباحث به طور کامل مسلط شوید.

برای اطلاع از مباحث مهم و تست خیز دروس اصلی آزمون وکالت می توانید مقالات گذشته سپهرسخن را مطالعه نمایید:

در برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه اسفندماه 1402، سوالات حقوق اساسی نسبت به سایر درس ها آسان تر است و با توجه به حجم کمک مواد قانون اساسی مطالعه این درس وقت و انرژی زیادی از شما نمی گیرد و در عین حال می توانید با کسب درصد بالا از این درس شانس قبولی خود را افزایش دهید.

لازم به توضیح است که ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه از روز چهارشنبه 20 دی ماه آغاز شده و تا روز سه شنبه 26 دی ماه ادامه خواهد داشت. این آزمون روز 18 اسفندماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن