تمام آنچه مورد نیاز شماست…

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

واکنش معاون سازمان سنجش به اخبار لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا

واکنش معاون سازمان سنجش به اخبار لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا

فراگیر شدن حواشی مربوط به برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در روز جمعه 18 اسفند، در نهایت منجر به واکنش معاون سازمان سنجش آموزش کشور به اخبار لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا شد.

علی صدر، معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، در واکنش به اخبار و حواشی منتشر شده در رابطه با لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه به خبرنگار ایلنا گفت: «داوطلبان نباید به شایعات فضای مجازی اعتماد کنند. داوطلبان باید آسوده خاطر باشند؛ همه موارد را تحت نظر داریم. در آزمون وکالت اخیر نیز هیچ مشکلی پیش نیامده و آزمون در صحت و سلامت برگزار شده است.»

صدر در ادامه افزود: «داوطلبان اگر فکر می‌کنند موارد مشکوکی وجود دارد، می‌توانند به سازمان سنجش کشور گزارش دهند. ما همیشه از این دست مسایل استقبال می‌کنیم و اساسا بخشی از کار ما همین ارتباطات مردمی است. در نهایت بازخوردهایی که به ما داده می‌شود را مورد استفاده قرار می‌دهیم و اگر لازم باشد مطالعاتی روی مسئله‌ای صورت بگیرد، حتما این کار را خواهیم کرد.»

به گزارش ایلنا معاون آزمون های سازمان سنجش، در تشریح روند واکنش و پیگیری مواردی همچون لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: «شاید داده‌هایی در فضای مجازی منتشر شود که صرفا نوعی شایعه محسوب شود و ما معمولا آنچه صرفا در فضای مجازی گفته شود را اطلاعات رسمی تلقی نمی‌کنیم.»

وی همچنین اظهار داشت: «فرض کنید شایعه‌ای در خصوص وقوع اتفاقی در یک وزارتخانه در فضای مجازی منتشر شود، آیا وزارتخانه باید به شایعات فضای مجازی پاسخ دهد؟ البته که ما معتقدیم گزارشات مردمی حتما باید پیگیری و مورد صحت‌سنجی قرار گیرد.»

صدر با تاکید بر اهمیت مسئله امنیت در برگزاری کلیه آزمون های سازمان سنجش برای مسئولان متولی آزمون ها، گفت: «برای ما نوع آزمون فرقی نمی‌کند. هر آزمونی که سازمان سنجش برگزار می‌کند؛ چه آزمون صلاحیت حرفه ای باشد، چه آزمون استخدامی و چه آزمون‌های سراسری، هیچ کدام برای ما فرقی ندارد. در تمام این آزمون‌ها باید امنیت در تمام مراحل آزمون فراهم باشد.»

این مقام سازمان سنجش در پایان تصریح کرد: «امیدواریم بین 40 تا 45 روز دیگر نتایج آزمون وکالت مرکز وکلا بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایلنا

 

 

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن