تمام آنچه مورد نیاز شماست…

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

بی‌نظمی در فرآیند ثبت نام آزمون سردفتری | مهلت مجدد ثبت نام به پایان رسید؟

بی‌نظمی در فرآیند ثبت نام آزمون سردفتری

ثبت نام آزمون سردفتری 1402 از روز 22 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 27 اسفندماه ادامه داشت. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای از ایجاد فرصت مجدد ثبت نام برای جاماندگان از نام نویسی از 15 فروردین تا 21 فروردین خبر داد؛ در صورتی در روند معمول، با اتمام مهلت ثبت نام اولیه برای هر آزمونی، این مهلت تمدید می شود و اطلاعیه مذکور خلاف رویه معمول سازمان سنجش آموزش کشور بوده است.

در هر صورت، روز 14 فروردین، در تایید اجرای فرآیند ثبت نام در مهلت مجدد اطلاعیه دیگری از سوی روابط عمومی سازمان سنجش منتشر شد که در آن از آغاز این فرصت از 15 فروردین تا 20 فروردین خبر داد.

در هر دوی این اطلاعیه ها تاکید بر برگزازی آزمون سردفتری در روز پنجشنبه 27 اردیبهشت سال جاری تاکید شده است.

اما روز گذشته در اتفاقی ناگهانی، روابط عمومی سازمان سنجش از اتمام فرصت ثبت نام مجدد خبر داد!! در این اطلاعیه آمده است:

پیرو اطلاعیه‌هاي تاریخ 1402/12/27 و1403/01/14 به ‌اطلاع‌ متقاضيان ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌رساند، تاريخ برگزاري آزمون براي همه داوطلبان ثبت‌نام کننده از ‌تاریخ 1402/12/22 لغایت 1403/01/15، در روز پنجشنبه 1403/02/27 خواهد بود.

لازم به توضيح است اين آزمون مربوط به نوبت برگزاري سال 1402 مي‌باشد که امکان برگزاري آن در سال گذشته ميسر نشده بود.

با توجه به درخواست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نظر به برنامه‌ريزي آزمون سال 1403 مقرر شد ثبت‌نام براي اين آزمون نيز از تاريخ 1403/01/20 آغاز شود. جزئيات و ساير اطلاعات لازم طي اطلاعيه‌اي هم‌زمان با شروع ثبت‌نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

پس از انتشار این اطلاعیه لینک ثبت نام در آزمون سردفتری از دسترس خارج شد و داوطلبان دیگر امکان ثبت نام برای آزمون اردیبهشت را نخواهند داشت. در عین حال، با توجه به اینکه هنوز این آزمون برگزار نشده است، از 20 فروردین ثبت نام نوبت بعدی آزمون آغاز می شود.

در حالی که هنوز آزمون قبلی برگزار نشده و نتیجه آمن مشخص نیست، آغاز ثبت نام برای نوبت بعدی با هیچ منطقی سازگاری ندارد و جز آشفتگی و ایجاد دلواپسی برای داوطلبان نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

پیش تر معاونت سازمان ثبت از برگزاری دو آزمون در سال 1403 خبر داده بود. اما این آشفتگی و بی نظمی در برنامه ریزی‌ها، اطلاع رسانی ها و برگزاری نامنظم آزمون ها باعث ایجاد بی اعتمادی و ابهامات زیادی در میان داوطلبان می شود.

آزمون سردفتری اسناد رسمی، در سال های گذشته بر اساس قانون جمعیت شهری هر چند سال یک بار به صورت محدود و مقطعی برگزار می شد؛ اما با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سازمان ثبت موظف شد تا در سال یک مرتبه اقدام به جذب و استخدام سردفتر از طریق برگزاری آزمون نماید.

ثبت نام آزمون سال 1402 در اسفندماه انجام شد و مقرر گردید تا این آزمون، با تاخیر در اردیبهشت 1403 برگزار شود. از طرفی این سازمان ملزم به برگزاری یک نوبت آزمون مختص سال 1403 نیز می باشد که بر اساس اطلاعیه اخیر سازمان سنجش، ثبت نام برای این آزمون نیز از 20 فروردین آغاز خواهد شد!

منبع: روابط عمومی سازمان سنجش


اینجا بخوانید: برگزاری 2 آزمون سردفتری در سال 1403

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن