تمام آنچه مورد نیاز شماست…

دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

تاریخ آزمون سردفتری 1402 | داوطلبان در انتظار اعلام سازمان سنجش

تاریخ آزمون سردفتری 1402

با توجه به عدم اعلام تاریخ آزمون سردفتری 1402 و بلاتکلیفی داوطلبان شرکت در این آزمون، معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیحاتی در این رابطه ارائه نمود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادق سعادتیان معاونت امور اسناد سازمان ثبت گفت: «به منظور برگزاری آزمون سردفتری امسال (1402) مکاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است.»

سعادتیان در ادامه گفت: «بر اساس ماده 3 قانون ستهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف به برگزاری یک نوبت آزمون سردفتری در سال از طریق سازمان سنجش می باشد.»

وی افزود: «در رابطه با تاریخ آزمون سردفتری 1402 هر زمان سازمان سنجش آموزش کشور آمادگی داشته باشد این آزمون برگزار خواهد شد.»

این مقام سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: «اعلام برنامه و زمان برگزاری آزمون با توجه به زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد و این امر وابسته به پاسخ این سازمان می باشد.»

لازم به ذکر است سال گذشته ثبت نام آزمون سردفتری در آبان ماه انجام شد و آزمون در تاریخ 25 آذرماه برگزار گردید. در آزمون سردفتری 1401 تعداد 51 هزار داوطلب شرکت کرده بودند که از این تعداد بیش از 25 هزار شرکت کنند آقا و بیش از 26 هزار داوطلب خانم بوده اند.

در نهایت کارنامه و نتایج اولیه این آزمون 26 بهمن ماه همان سال منتشر شد و بر اساس اعلام سازمان سنجش 9501 نفر بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پذیرفته شده و برای انجام فرآیندهای بعد از قبولی سردفتری معرفی شدند.

آزمون سردفتری سال گذشته نخستین نوبتی بود که بر اساس قانون تسهیل برگزار شد و ملاک قبولی در این آزمون کسب حداقل 70 درصد نمره‌ی میانگین یک درصد برتر آزمون بوده است.

معرفی دوره های آمادگی آزمون سردفتری

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن