تمام آنچه مورد نیاز شماست…

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

چند توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا | در جلسه آزمون چه کارهایی انجام دهیم؟

چند توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا

جمعه 18 اسفندماه دومین نوبت آزمون وکالت مرکز وکلا در سال 1402 برگزار می شود. باتوجه به اینکه این آزمون در زمانی خارج از برنامه معمول و به صورت نوبت مازاد برگزار می شود، بسیاری از داوطلبان از آمادگی قطعی برای شرکت در آن برخوردار نیستند؛ از همین رو در این نوشته قصد داریم تا چند توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا و کارهایی که داوطلبان بهتر است در جلسه آزمون انجام بدهند ارائه نماییم.

دومین نوبت آزمون وکالت مرکز وکلا رو جمعه 18 اسفندماه برگزار می شود. این آزمون برخلاف رویه معمول در نوبت عصر و راس ساعت 15 برگزار خواهد شد و آنگونه که مسئولان مرکز وکلا پیش تر اعلام کرده اند، 113 هزار نفر دراین آزمون ثبت نام کرده اند.

این آزمون سومین آزمون وکلا مرکز وکلاست که بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار می شود و متولی برگزاری و مسئول اعلام نتایج نهایی آزمون کتبی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

کارت ورود به جلسه آزمون مذکور از روز دوشنبه 14 اسفند بر روی سایت سنجش قرار گرفت و داوطلبان پس از مشاهده و دریافت کارت خود، در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کار تا روز پنجشنبه 17 اسفندماه فرصت ویرایش خواهند داشت.

همه بر این قاعده باور دارند که داوطلبان برای قبولی در آزمون وکالت باید از تسلط بالا بر تمامی دروس آزمون برخوردار باشند. از همین رو تمامی توصیه ها و مشاوره ها حول برنامه ریزی درسی و استفاده از منابع مناسب و میزان ساعات مطالعه می چرخد؛ حال آنکه تجربه افراد موفق و ناموفق سال های گذشته آزمون وکالت، این نکته مهم را نشان می دهد که به موازات مطالعه مناسب و به کارگیری راهکارهای آموزشی و آزمونی، برای موفقیت در آزمون پر رقابت وکالت، نکاتی را در روز آزمون وکالت و در سر جلسه آزمون رعایت کنید.

چند توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا و در جلسه آزمون

یکی از موارد مهمی که برای موفقیت در هر آزمونی باید در نظر داشته باشید، علاوه بر سواد علمی و مهارت حل تست، رعایت نکاتی است که در روز آزمون و در جلسه آزمون وکالت باید رعایت کنید. در ادامه چند توصیه برای جلسه آزمون و روز آزمون وکالت مرکز وکلا ارائه می دهیم که می تواند در افزایش تمرکز و مدیریت جلسه آزمون به شما کمک زیادی کند.

  • شب آزمون را در آرامش سپری کنید.

روز قبل آزمون معمولا روز پر استرسی است. داوطلبان با نگرانی سعی در مرور همه درس ها دارند، در حالی که می دانند در یک روز معجزه ای رخ نمی دهد. توصیه می کنیم حداقل شب پیش از آزمون را با آرامش سپری کنید. موزیک ملایم گوش کنید، مدیتیشن کنید، از شبکه های اجتماعی و اخبار دور باشید، با سایر داوطلبان و دوستانتان در مورد آزمون فردا تبادل نظر نکنید. در مجموع هر کاری که ممکن است آرامش شما را بر هم بزند دوری کنید.

  • آزمون بعد از ظهر برگزار می شود.

من این موضوع را به فال نیک می گیرم! هم اینکه دلواپس خواب ماندن و جا ماندن از آزمون نیستید یک برگ برنده است. اینکه می دانید نیاز نیست صبح زود از خواب برخیزید باعث می شود شب و خواب آرام تری داشته باشید. این خواب مناسب مطمئنا در شادابی و تمرکز شما در ساعات آزمون تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

  • یک ساعت زودتر در حوزه آزمون خود حاضر شوید.

زمان حرکت خود را با در نظر گرفتن مسافت و ترافیک احتمالی به گونه ای تنظیم نمایید که یک ساعت پیش از آزمون در حوزه حاضر شوید. حضور به موقع از استرس احتمالی در جلسه آزمون بابت دیر رسیدن یا جا ماندن از آزمون جلوگیری می کند.

  • وسایل آزمون خود را پیش از حرکت چک کنید.

هر سال برخی از داوطلبان در جلسه آزمون با استرس جا گذاشتن وسایل ضروری مواجه می شوند. این وسایل برای جلسه آزمون شما ضروری و کافی است:

  1. پرینت کارت ورود به جلسه آزمون
  2. کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه)
  3. مداد مشکی نرم
  4. تراش و پاک کن
  5. خوراکی و نوشیدنی مناسب

همین ها کافیست. هر چیزی غیر از این وسایل بار اضافه ای است که به شما اجازه نخواهند داد در جلسه آزمون همراه داشته باشید. از سوی دیگر به همراه داشتن این وسایل برای شرکت در جلسه آزمون ضروری است.

  • احتمالا همه چیز را از خاطر برده اید!

این بخش از این مقاله از نظر من مهم ترین توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا محسوب می شود. ذهن انسان فرآیند پیچیده ای دارد. ممکن است با تغییر موقعیت، در اثر مشکلات یا به دلیل استرس، دچار فراموشی مقطعی شود.

این اتفاق در جلسات آزمون‌های مختلف بارها برای داوطلبان پیش آمده است. در جلسه آزمون و بعد از توزیع دفترچه سوالات حس کرده اند که همه چیز از ذهن شان پاک شده است. شاید برای شما هم اتفاق بیافتد.

اگر با این موضوع مواجه شدید خونسردی خود را حفظ کنید. سوالات را روزنامه‌وار از ابتدا تا انتها یک بار مرور کنید. روی سوال‌ها فکر نکنید، فقط مرور کنید. این کار باعث می شود تا ذهن شما با محیط و شرایط آزمون سازگار شود و اطلاعات قبلی ذهن‌تان بازیابی شوند.

به ذهن خود فرصت دهید و نگران نباشید. تمام آنچه را که خوب خوانده اید و یاد گرفته اید به خاطر خواهید آورد.

  • شما قرار نیست به همه سوالات پاسخ دهید!

چند توصیه و کاربردی برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا و کارهایی که در جلسه آزمون باید انجام دهید را گفتیم. اما یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که شما قرار نیست به همه سوالات در روز آزمون پاسخ دهید!

به طور میانگین اگر به 40 تا 50 درصد سوالات به درستی پاسخ دهید از شانس قبولی بسیار بالایی برخوردارید. بنابراین اگر به سوالی می رسید که پاسخ آن را نمیدانید یا شک دارید، با خیال راحت از آن بگذرید.

درس اول دفترچه سوالات، حقوق مدنی است. درس مدنی سخت است. معمولا طراح سوال، سوالات اول را سخت طرح می کند؛ نگران نباشید، شاید مجبور شوید 4 – 5 سوال اول را رد کنید. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به دنبال سوالاتی بگردید که می توانید به آنها پاسخ دهید.

  • در تله طراحان سوال نیافتید!

در هر آزمونی چند سوال گمراه کننده و به اصطلاح تله دار وجود دارد. برای آزمون وکالت معمولا سوالات تله دار، صورت طولانی دارند. اگر سوالی بیش از دو خط بود از آن بگذرید. وقت خود را روی آن سوال هدر ندهید. به باقی سوالات بپردازید و در پایان اگر فرصت باقی بود روی آن فکر کنید.

  • پاسخ غلط ندهید!

تنها به سوالاتی پاسخ دهید که از درست بود جواب خود مطمئن هستید. معمولا سوالاتی که بین   دو گزینه آن دچار تردید می شوید تله تستی دارند. جواب ندهید. ریسک نمره منفی ارزش ندارد.

اگر در درسی با اطمینان به 10 تا 12 سوال پاسخ درست دادید مجاز هستید به 2 تا 3 سوال با شک جواب دهید، در غیر اینصورت ریسک نکنید.

سخن پایانی

آزمون فوق العاده اسفندماه مرکز وکلا در واقع تکمیل ظرفیتی برای آزمون قبل می باشد. اگر مطالعه قبلی نداشتید و هدف اول و اصلی شما آزمون وکالت 1403 است، خیلی به خود سخت نگیرید. اما اگر برای آزمون مرداد و شهریور مطالعه داشتید، این آزمون برای شما یک فرصت بسیار عالی است که با مدیریت خوب در جلسه آزمون می توانید به نتیجه دلخواه تان برسید.

این چند توصیه برای روز آزمون وکالت مرکز وکلا را در جلسه آزمون به کار گیرید و با آرامش و اعتماد به نفس به سوالات آزمون به درستی پاسخ دهید.

موفقیت شما در این آزمون آرزوی ما در موسسه سپهرسخن است.

 

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن