تمام آنچه مورد نیاز شماست…

سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

تکمیل ظرفیت آزمون وکالت 1402

تکمیل ظرفیت آزمون وکالت 1402

نهادهای برگزار کننده آزمون وکالت هرساله پس از برگزاری و اعلام نتایج آزمون وکالت، با توجه به نیاز حوزه های قضایی، اقدام به اعلام تکمیل ظرفیت آزمون وکالت می کرده اند.

امسال بعد از اعلام نتایج آزمون وکالت و اعلام نتایج از سوی کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه، تعدادی از داوطلبان این آزمون ها که موفق به کسب حد نصاب تراز قبولی نشده اند، پویشی در سامانه فارس من در خبرگزاری فارس راه اندازی کردند و از مسئولان مرکز وکلا در خواست تکمیل ظرفیت آزمون وکالت این مرکز را مطرح کرده اند.

در همین راستا یکی از مسئولان مرکز وکلای قوه قضاییه توضیحاتی را به خبرنگار قضایی فارس ارائه داد.

تکمیل ظرفیت آزمون وکالت 1402 انجام نخواهد شد

در پویش “درخواست تکمیل ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه” مخاطبان خواستار اعلام تکمیل ظرفیت برای این آزمون شده اند. در بیانیه این پویش آمده است:

با توجه به فاصله کم دو آزمون کانون و مرکز وکلا تعداد قابل توجهی از پذیرفته‌شدگان دو آزمون مشترک هستند که این امر منافات با هدف قانون تسهیل دارد در حالی که اگر آزمون مرکز بعد از اعلام نتایج آزمون کانون برگزار می‌شد با توجه به عدم شرکت قبول‌شدگان در آزمون مرکز حدود ۷ هزار نفر از مردودین آزمون اخیر به قبول‌شدگان اضافه می‌شدند که این مطلب نشان دهنده اجحاف واضح در حق متقاضیان امر وکالت می‌باشد.

در پاسخ به این درخواست، اسماییل حسینی ایجی نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فارس گفت: «تکمیل ظرفیت برای آزمون وکالت 1402 نخواهیم داشت. با توجه به قانون تسهیل هر کسی که بتواند تراز ۷۰ درصد یک درصد برتر در این آزمون را کسب کند، در این آزمون قبول شده است. در چنین شرایطی تکمیل ظرفیت معنا و مفهومی ندارد.»

اینجا بخوانید:

یکی از مدیران مرکز وکلا نیز با اشاره به قانون تسهیل اظهار داشت: « بر اساس قانون تسهیل ظرفیتی برای پذیرش وجود ندارد. دراین شرایط تکمیل ظرفیت معنا ندارد که افراد به دنبال آن هستند. بر اساس قانون تسهیل افرادی که در آزمون موفق شده اند حد نصاب نمره را کسب کنند، امکان ثبت نام را دارند و در این رابطه ظرفیت و یا سقف تعدادی مشخص نشده، از همین رو تکمیل ظرفیت در قانون تسهیل معنا و مفهومی ندارد.»

این مقام مرکز وکلا تصریح کرد :« افراد مختار هستند که در هریک از دو نهاد متولی وکالت که پذیرفته شده اند ثبت نام کنند. اما افرادی که در هیچ یک از این آزمون ها حد نصاب را کسبب نکرده اند، پذیرفته محسوب نمی شوند و بر اساس قانون تسهیل ظرفیتی در آزمون وجود ندارد که نیازی به تکمیل آن باشد. بنابراین تکمیل ظرفیت آزمون وکالت را نخواهیم داشت.

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن