تمام آنچه مورد نیاز شماست…

جمعه 7 اردیبهشت 1403

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی رسمی 1402

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی رسمی

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی رسمی 1402 اعلام شد. رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری از برگزاری آاین آزمون در دی ماه خبر داد.

این در حالی است که با توجه به این که به روزهای پایانی تیرماه نزدیک می شویم و رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره خانواده قوه قضاییه پیشتر در یک مصاحبه خبری وعده برگزاری آزمون کارشناسان رسمی را در مردادماه امسال داده بود، حال امروز این مقام کانون کارشناسان رسمی دادگستری، باز هم خبر از تعویق برگزاری این آزمون داد.

محمدحسین دادخواه در نشست مشترک اعضای شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و روسای کانون های کارشناسی کل کشور، با اعلام زمان برگزاری آزمون کارشناسی رسمی دادگستری در دی ماه گفت: این آزمون با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار خواهد شد.

دادخواه در رابطه با ادغام شدن آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه یا برگزاری این دو آزمون به صورت جداگانه توضیحی نداد.

خردادماه امسال، حسین عبدلیان پور، رییس کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تاکید کرده بود که امسال آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه و کارشناسی رسمی دادگستری با هم ادغام شده و آزمون مشترک کارشناسی رسمی مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

عبدلیان پور در مصاحبه خردادماه خود تصریح کرده بود: آزمون کارشناسی رسمی قرار بوده در اسفند ماه 1401 برگزار شود که به دلیل پر بودن وقت سازمان سنجش آموزش کشور به تعویق افتاد و در مردادماه به صورت مشترک با کارشناسی رسمی دادگستری برگزار می شود.

وی همچنین وعده داده بود تا در خردادماه ثبت نام این آزمون آغاز شود!

حال در روزهای پایانی تیرماه، در حالی که مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه هیچ اطلاعیه یا خبری در رابطه با  زمان دقیق ثبت نام آزمون منتشر نکرده است، کانون کارشناسان رسمی دادگستری با اعلام زمان برگزاری آزمون این کانون، این شبهه را ایجاد کرده که آزمون این مرکز به صورت مستقل برگزار شود.

با این حساب، برگزاری آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه در مرداد ماه منتفی به نظر می رسد. چرا که به طور معمول، فاصله زمانی بین ثبت نام تا برگزاری آزمون های شغلی و استخدامی 2 ماه تا 2 ماه و نیم تعیین می شود. بر همین اساس برگزاری این آزمون در مرداد ماه کاملا دور از ذهن است.

این ناهماهنگی ها و بی نظمی ها، باعث سردرگمی متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی رسمی شده است. 

حال باید دید آیا کانون مرکز وکلا و کارشناسی رسمی قوه قضاییه توضیحی در رابطه با زمان ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه 1402 و همچنین نحوه برگزاری آن ارائه خواهد کرد یا خیر!

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن