تمام آنچه مورد نیاز شماست…

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مشکل ثبت نام دارندگان مدرک حوزوی در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1403

مشکل ثبت نام دارندگان مدرک حوزوی در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1403

ثبت نام نوبت شهریور ماه آزمون سردفتری اسناد رسمی از روز گذشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است و بر اساس اطلاعیه ثبت نام منتشر شده، همچون اطلاعیه ثبت نام نوبت اردیبهشت 1403، مدارک حوزوی در در لیست مدارک تحصیلی مجاز قید نشده است. در نوبت قبلی نیز مشکل ثبت نام دارندگان مدرک حوزوی در آزمون سردفتری اسناد رسمی مطرح شد. اما مسئولان ذی‌ربط، نه در سازمان سنجش و نه در سازمان ثبت توضیحی در این رابطه ارائه نکردند.

این امر، سردرگمی های زیادی در رابطه با شرایط شرکت این دسته از متقاضیان در آزمون سردفتری ایجاد کرده است. در نوبت قبلی متقاضیان می توانستند با استناد به آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزینه مدرک الهیات را انتخاب کرده و در نهایت با انتخاب کد 9989 حوزه علمیه ثبت نام خود را انجام دهند.

متقاضیان دارنده مدرک حوزه طی تماس با واحد آموزش سپهرسخن اعلام کرده اند که در ثبت نام نوبت شهریور ماه گویا این گزینه غیرفعال شده است و دارندگان مدرک حوزوی امکان ثبت نام در آزمون سردفتری را ندارند.

در همین راستا واحد اخبار سپهرسخن طی تماسی با کارشناسان سازمان سنجش پیگیر این امر شدند. کارشناس مربوطه در پاسخ به پرسش مشکل ثبت نام دارندگان مدرک حوزوی در آزمون سردفتری به صورت کوتاه گفتند: «مجاز به ثبت نام نمی باشند»!

با پیگیری بیشتر و توضیح به کارشناس مذکور در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با معادل سازی مدارک حوزوی با رشته الهیات و انتخاب کد 9998 (سایر رشته ها) برای ثبت نام این دسته از متقاضیان اظهار بی اطلاعی کردند.

در ادامه پیگیری همکاران ما در واحد اخبار، طی تماس با واحد آزمون کانون سردفتری و دفتریاری، پرسش فوق را مطرح کردند و کارشناس محترم کانون تاکید کردند که دارندگان مدرک سطح 2 حوزه به بالا که مدرک انها به تایید مراجع ذی صلاح رسیده باشد مجاز به ثبت نام می باشند.

ثبت نام آزمون سردفتری 1403 نوبت شهریورماه آغاز شد


بیشتر بخوانید:

ثبت نام دارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری مجاز است

 

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن