تمام آنچه مورد نیاز شماست…

شنبه 8 اردیبهشت 1403

ثبت نام دارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری مجاز است

ثبت نام دارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری مجاز است

با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون سردفتری 1403 (آزمون با تاخیر 1402) ثبت نام دارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری موجب بروز ابهاماتی در میان داوطلبان حوزوی این آزمون شد.

در اطلاعیه ثبت نام آزمون سردفتری که اخیرا منتشر شد، مدارک مجاز برای ثبت نام را به شرح زیر اعلام نمود:

  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق قضائی
  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته علوم ثبتی
  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق ثبت اسناد و املاک
  • داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق سردفتر اسناد رسمی
  • منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

این امر موجب بروز ابهام در وضعیت ثبت نام دارندگان مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر برای این آزمون شد.

این در حالی است که در دفترچه راهنمای ثبت نام دو آزمون آخر سردفتری در سال های 1397 و 1401 به صراحت عنوان شده بود که دارندگان سطح دو حوزه با تایید شورای عالی حوزه های علمیه برای طلاب شیعه و یا دانشکده های الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و شورای عالی برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برای طلاب اهل سنت مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

هم‌ارزی اعتبار مدارک سطح دو حوزوی و مدارک دانشگاهی

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1374، دارندگان مدارک سطوح یک، دو، سه و چهار که مدارم انها به تایید مراجع حوزوی رسیده باشد، به ترتیب هم‌تراز با مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می باشد.

بنابراین و با توجه به تاکید صورت گرفته در اطلاعیه های ثبت نام دوره های قبل آزمون سردفتری، ثبت نام دارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری مجاز می باشد.

نحوه ثبت نامدارندگان سطح دو حوزه در آزمون سردفتری

دارندگان مدرک سطح دو حوزوی و بالاتر برای ثبت نام در آزمون اخیر سردفتری لازم است در قسمت عنوان مدرک تحصیلی خود، گزینه «مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی» را انتخاب کرده و در مرحله بعد، عنوان «حوزه علمیه با کد 9998» را انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است، آن دسته از متقاضیان واجد شرایط که به هر دلیلی موفق به ثبت نام در آزمون سردفتری در مهلت مقرر نشده اند، می توانند از تاریخ 15 فروردین ماه 1403 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید:

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن