تمام آنچه مورد نیاز شماست…

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

نحوه محاسبه تراز در آزمون وکالت 1402

نحوه محاسبه تراز در آزمون وکالت

با توجه به تغییراتی که در نحوه ثبت نام آزمون وکالت هنگام انتخاب کانون مرکز پیش آمده بود، حواشی زیادی در رابطه با نحوه محاسبه تراز در آزمون وکالت 1402 ایجاد شده، تا آنجا که رییس کانون وکلای دادگستری مرکز را وادار به واکنش کرد.

همچنین در روزهای گذشته، با انتشار تصویر پاسخ استعلامی که از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود، برخی کانال ها و گروه ها در فضای مجازی این پاسخ را اینگونه استدلال کردند که باید نمره تراز برای قبولی در هر کانون به شکل جداگانه محاسبه شود.

از آنجا که این استدلالات باعث ایجاد این شبههه در برخی داوطلبان شد که قرار است برای محاسبه حدنصاب علمی قبولی در آزمون وکالت 1402 روش جدیدی اتخاذ شود.

حسن صفادوست، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به این حواشی، به خبرنگار اختبار گفت: نحوه محاسبه تراز مانند گذشته است و هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی کانون مرکز نیز در همین رابطه تاکید کرد: شرایط همچون گذشته است و هیچ تغییری نحوه محاسبه تراز در آزمون وکالت نداشته ایم.

آزمون وکالت از سال گذشته بر اساس قانون تسهیل برگزار می شود، که در آن ملاک قبولی داوطلبان کسب حدنصاب تراز علمی در آزمون است. در این روش یک تراز حدنصاب برای داوطلبان سهمیه آزاد و یک تراز حدنصاب برای داوطلبان سهمیه ایثارگری به صورت کشوری تعیین می شود و هر داوطلبی که به آن تراز دست یابد در سهمیه خود پذیرفته آزمون معرفی می شود.

در آزمون وکالت سال 1401 (نوبت پذیرش سال 1400) که برای اولین بار این شیوه اجرا شد، داوطلبان با سهمیه آزاد که حداقل 70% امتیازِ میانگینِ نمراتِ 1% حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، در این آزمون پذیرفته شده و جهت طی مراحل تعیین شده به مرجع صدور مجوز مربوط (کانون وکلای انتخابی) معرفی می شوند.

این عدد برای داوطلبان با سهمیه ایثارگری 60% تعریف شده است.

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن