تمام آنچه مورد نیاز شماست…

یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

برنامه ریزی ارشد حقوق | بهترین روش مطالعه برای کنکور ارشد حقوق

برنامه ریزی ارشد حقوق

رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد یکی از رشته های پر طرفدار و پر رقابت محسوب می شود؛ طراحی برنامه ریزی ارشد حقوق به طور جامع برای موفقیت در آزمون این رشته ضروری است. فارغ التحصیلان رشته کارشناسی حقوق برای ادامه تحصیل باید یکی از گرایش های ارشد حقوق را انتخاب کنند و با یک برنامه دقیق مطالعاتی و تهیه منابع مطالعاتی کامل خود را برای این آزمون سراسری آماده کنند.

در این نوشته قصد داریم تا ضمن اشاره به گروه های مختلف و گرایش های متنوع حقوق در مقطع ارشد، نحوه برنامه ریزی مطالعاتی برای آمادگی هرچه بیشتر برای شرکت در این آزمون را ارائه نماییم. اگر متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد حقوق هستید و قصد کسب رتبه عالی در این آزمون را دارید این مقاله را تا انتها بخوانید.

مجموعه حقوق در دفترچه کارشناسی ارشد با کد 1126 معرفی می شود. این مجموعه امتحانی شامل 12 کد ضریب امتحانی است و ضرایب مواد امتحانی برای گرایش های مختلف هر کد ضریب با یکدیگر برابر است.

داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته حقوق، باید روند مطالعاتی را بر اساس رشته-گرایش مدنظر خود و مطابق مواد امتحانی دارای ضریب در کدضریب مربوط به آن گرایش انتخاب نمایند.

تجربه نشان می دهد اکثر متقاضیان شرکت در کنکور ارشد حقوق، یا پذیرفته شده یکی از آزمون های حرفه ای حقوق مانند آزمون وکالت هستند یا همزمان با شرکت در کلاس وکالت و آمادگی برای این آزمون خود را برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مهیا می کنند.

از همین رو اغلب برنامه ریزی برای کنکور ارشد حقوق با برنامه ریزی برای آزمون وکالت هم پوشانی دارد.

برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور ارشد حقوق

کنکور کارشناسی ارشد 1403 برای کلیه رشته ها و گروه های امتحانی در 4 اسفند 1402 به صورت سراسری برگزار می شود. برنامه ریزی مطالعاتی برای موفقیت در کنکور ارشد حقوق اغلب در فرصت زمانی موجود از زمان ثبت نام تا برگزاری کنکور انجام می شود.

صرف نظر از اینکه تاکنون چه میزان برای آمادگی کنکور ارشد زمان گذاشته اید و مطالعه کرده اید، با طراحی و اجرای یک برنامه دقیق، می توانید به بهترین نتیجه دلخواه در کنکور ارشد دست یابید.

تکنیک های برنامه ریزی برای کنکور ارشد حقوق

برای داشتن یک برنامه ریزی کارآمد و موثر به منظور موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد حقوق باید یه سری تکنیک های استاندارد را اجرا نمایید که در ادامه به مهمترین این تکنیک ها اشاره خواهیم کرد:

  • تعیین هدف

نخستین گام در طراحی برنامه ریزی ارشد حقوق، تعیین هدف است. شما پیش از آغاز حرکت باید بدانید مقصدتان کجاست. چه رشته و گرایشی را برای ادامه ادامه تحصیل انتخاب می کنید؟ قصد دارید در کدام دانشگاه ادامه تحصیل دهید؟ برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان به چه رتبه ای نیاز دارید؟

بعد از پاسخ به این سوالات می توانید به راحتی اقدام به برنامه ریزی اصولی و استاندارد برای رسیدن به این هدف نمایید.

  • شناسایی و تهیه منابع آموزشی استاندارد

گام مهم بعدی در این برنامه ریزی، شناخت و تهیه منابع آموزشی است. تصور کنید قصد آغاز یک سفر را دارید، بعد از انتخاب مقصد، اقدام بعدی آماده کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن سفر است. آغاز فرآیند مطالعه برای موفقیت در کنکور نیز همین است. بعد از هدفگذاری، اقدام بعدی تهیه منابع آموزشی جامع است.

  • برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت

در فرآیند برنامه ریزی برای ارشد حقوق، دو نوع برنامه ریزی را باید انجام دهید: 

  1. برنامه ریزی بلند مدت: در این برنامه ریزی باید مشخص کنید که برای مثال در پایان هر ماه یا هر هفته چه مباحثی را به چه اندازه باید خوانده باشید.
  2. برنامه ریزی کوتاه مدت: برنامه ریزی کوتاه مدت یا روزانه بر اساس برنامه بلندمدت باید تنظیم شود. هدف از این برنامه ریزی رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه بلند مدت در زمان موردنظر است.
  • کلاس های آمادگی آزمون ارشد حقوق

داوطلبان کنکور ارشد حقوق، اغلب در کلاس آزمون وکالت شرکت کرده اند و برای آمادگی کنکور ارشد بیشتر به دنبال کلاس های آموزشی برای دروس متون حقوقی و متون فقه هستند که جز منابع آزمون وکالت محسوب نمی شوند. در هر صورت شرکت در دوره های آمادگی آزمون وکالت یا ارشد در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک بسیار زیادی به شما می کند.

  • مدیریت زمان

موفقیت در کنکور ارشد حقوق نیازمند مدیریت زمان است. مدیریت زمان یعنی استفاده بهینه از فرصت های زمانی موجود برای رسیدن به نتیجه مطلوب. این مدیریت هم در زمان مطالعه و آمادگی برای آزمون ضروری است و هم در جلسه آزمون.

  • تست خوانی و تست زنی

موفقیت در هر آزمونی نیازمند کسب مهارت های تست زنی است. بهترین اقدامی که برای رسیدن به مهارت های حل تست می توانید انجام دهید تخصیص زمان مناسب برای برررسی، تحلیل و پاسخگویی به تست های کنکورهای گذشته رشته حقوق است.

سخن پایانی: برنامه ریزی برای موفقیت کنکور ارشد حقوق

کنکور کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون برای ثبت نام به درگاه اطلاع رسانی این مرکز مراجعه نمایند و ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام، برای شرکت در آزمون اقدام به ثبت نام نمایند.

برنامه ریزی ارشد حقوق برای کسب نتیجه دلخواه و موفقیت در کنکور ضروری است. در این نوشته سعی کردیم تا مهم ترین تکنیک های برنامه ریزی برای موفقیت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حقوق را ارائه نماییم.

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن