تمام آنچه مورد نیاز شماست…

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

برنامه ریزی جمع بندی آزمون وکالت | در 15 روز باقیمانده تا آزمون چه بخوانیم؟

برنامه ریزی جمع بندی آزمون وکالت

«بهترین روش برنامه ریزی جمع بندی آزمون وکالت اسفندماه»

مرکز وکلای قوه قضاییه در اقدامی ناگهانی دو ماه پیش اعلام کرد که در 18 اسفند طی یک نوبت دیگر، آزمون وکالت به صورت مازاد برگزار خواهد کرد. زمان برای مطالعه داوطلبان کوتاه بود و این موضوع بر نوع مطالعه و زمان بندی داوطلبان تاثیر زیادی گذاشت. با توجه به فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری آزمون مرکز وکلا، بد نیست بدانیم که در حدود 15 روز مانده به ازمون چه چیزهایی را بخوانیم بهتر است.

رییس مرکز وکلا پس از اعلام خبر برگزاری این آزمون، در پاسخ به تردیدها و پرسش های داوطلبان در خصوص فرصت کوتاه متقاضیان برای برنامه ریزی و مطالعه، تاکید کرد که هدف از برگزاری آزمون مازاد، جبران فضای خالی کارآموزان است.

با توجه به همزمانی اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلا و کانون وکلا، تعداد قابل توجهی از پذیرفته شدگان که در هر دو آزمون قبول شده بودند، در کانون های وکلا ثبت نام کردند؛ در نتیجه بخش زیادی از ظرفیت مرکز وکلا خالی ماند.

بنابراین مرکز وکلا تصمیم به برگزاری این نوبت خارج از برنامه آزمون کرده است. عبدلیان پور در ادامه تاکید کرد که این آزمون برای داوطلبانی که پیش‌تر مطالعات خود را داشته اند، اما موفق به قبولی در آزمون شهریورماه نشده اند، بهترین فرصت است تا با مرور و جمع بندی در زمان تعیین شده به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

برنامه ریزی جمع بندی آزمون وکالت برای نوبت اسفندماه

بر اساس توضیحات رییس مرکز وکلای قوه قضاییه، آزمون وکالت اسفندماه برای داوطلبانی مناسب است که زمینه مطالعاتی خوبی دارند و برای قبولی در آزمون پیش رو، تنها با یک برنامه ریزی جمع بندی مناسب می توانند در آزمون وکالت به حدنصاب قبولی دست یابند.

فرآین جمع بندی به معنی دسته بندی و مرور مطالبی است که قبلا مطالعه کرده و در آنها به تسلط خوی رسیده اید. بنابراین در 15 روز مانده به آزمون، نباید به مطالعه و یادگیری مطالب جدید بپردازید.

در دوره جمع بندی باید به دانسته های قبلی خود اعتماد کنید و در این فرصت باقیمانده برنامه ریزی جمع بندی خود را بر پایه مرور نکات مهم، بررسی تست های دوره های گذشته و حل تست های تکمیلی طراحی نمایید.

در ادامه به مهم ترین نکات و تکنیک هایی که در فرآیند برنامه ریزی جمع بندی آزمون وکالت باید در نظر داشته باشید می پردازیم.

مهم ترین اصول برنامه ریزی برای دوره جمع بندی عبارتند از:

  • به دانش خود اعتماد کنید

اصل اول خوداعتمادی است. این یک حقیقت انکار ناپذیر است که مطالعه دقیق برای آزمون وکالت نیازمند یک فرصت حداقل 5 تا 6 ماه است. بنابراین در فرصت کوتاه 15 روزه نباید از خودتان انتظار کار خارق‌العاده داشته باشید. به خودتان و اطلاعاتی که در ذهن‌تان هست اعتماد کنید.

  • مبحث جدید نخوانید

در دوره جمع بندی به ویژه در روزهای نزدیک به آزمون به هیچ عنوان نباید مطلب جدید بخوانید؛ همانطور که گفتیم جمع بندی فرصت مرور مطالبی است که قبلا خوانده اید. در این مهلت باید نکاتی که استخراج کرده اید را با دقت بخوانید و در نهایت اطلاعات و دریافتی های پیشین خود را تقویت کنید.

  • ساعت مطالعه روزانه خود را افزایش دهید

در روزهای نزدیک به آزمون برای اینکه برنامه ریزی دوره جمع بندی آزمون وکالت را به بهترین شکل تنظیم و اجرا کنید، به زمان خوبی نیاز دارید. تا جایی که برایتان امکان پذیر است ساعات مطالعه روزانه خود را افزایش دهید.

  • تست بخوانید و تست بزنید

یکی از بهترین و ضروری ترین ابزار های جمع بندی تست است. در دوره جمع بندی آزمون وکالت تست های سال های گذشته را بخوانید، تحلیل کنید و نکات طلایی هریک را استخراج کنید. سعی کنید هر هفته دو نوبت از خودتان آزمون جامع بگیرید، آزمون یکی از سال ها را انتخاب کنید، در شرایطی مشابه آزمون اصلی از خودتان امتحان بگیرید و در نهایت وضعیت پاسخگویی خود را از لحاظ تعداد پاسخ های درست و غلط مورد ارزیابی قرار دهید.

سخن پایانی

15 روز مانده به آزمون وکالت، دوران طلایی جمع بندی به حساب می آید. طراحی و اجرای برنامه ریزی برای دوره جمع بندی آزمون وکالت، بر اساس استانداردهای آموزشی می تواند برگ برنده داوطلبان آزمون اسفند باشد. در این نوشته سعی کردیم تا مهم ترین و جامع ترین اصول برنامه ریزی دوران جمع بندی به ویژه در فرصت 15 روز مانده تا برگزاری آزمون وکالت را ارائه نماییم.

لازم به یادآوری است که نوبت دوم آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه روز 18 اسفند ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور و مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار می شود.

﹥مطالب مرتبط:

اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موسسه آموزش عالی
سپهر سخن